2016. október 17., hétfő

Serenity, a magam módján

A különféle szürkészöldeskékes színek mindig levesznek a lábamról. A Balaton, hát persze.
 Különösen hajlamos vagyok elcsábulni, ha fonalakról van szó. Ahogy az előző, türkizes kendőt befejeztem, máris elkezdtem egy újat. Ez a fonal (Drops Alpaca 7323-as mix) sokkal inkább vízszínű, tompa, visszafogott szürkés szín, aligzöld, de közelről kékek és natúr drappos krémszínű szálak vannak benne. Álomszép. (Akkor vettem, amikor épp nem is akartam vásárolni, de a seszínű webshopos kép után a fonal valóságos arca olyan izgalmas és elbűvölő volt, hogy nem tudtam otthagyni.) Valami teljesen mást terveztem belőle készíteni, Nina egyik hasonló, de gyapjú-bambusz összetételű fonalával szerettem volna társítani, ami olyan lett volna, terveim szerint, mint a fényes víz felett gomolygó puha köd, egy októbervégi napon. A két fonal textúrája ugyan elütött valamennyire, de a színük túlságosan is hasonlított, így nem egy izgalmas kontraszt lett volna a két fonal házasságából, hanem inkább csak egy zavaró disszonancia. Ezért úgy döntöttem, hagyom mindkettőt külön kibontakozni. Két és fél gombolyag alpakából készült ez a kendő, amit a saját fejem után menve alakítottam holdsarló formájúra (elkezdte úgy, mint ahogy ezt kell,  egy szakaszon hajlítottam az íven úgy, ahogy itt történik, párszemenként)majd aztán, néhány random lyuksor után a Serenity mintája mellett döntöttem, ebből tettem rá egy kis egységet, végül pikókkal zártam - mert a pikó nagy barátom lett az idők során, sőt, ez már valóságos mánia,  mindenre pikót kívánok. :-)


4 megjegyzés:

  1. Olyan szép ez a kendő, Zsuzsi! Egy szerény, nyugodt, derűs vidéki tanítókisasszony jut róla eszembe, aki dolgos munkával és imával tölti a napjait, minden éjjel nyugodtan alszik, és maga sem tudja, mennyire gyönyörű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Eszter! Ez annyira szép hasonlat, jaj! És tényleg olyan! szerény, nyugodt, derűs... de jó, most majd mindig ez jut róla eszembe, amikor viselem. Talán én is kicsit derűsebb és szelídebb leszek a gondolástól!

      Törlés
  2. Gyönyörű ez a szín, finom a minta, és a pikók... Én is pikómániás vagyok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Ugyehogy a pikó, az ilyen kattanás dolga? Anyira hosszadalmas és macerás, na de a kis bütykök látványa minden melót megér! :-D

      Törlés