2014. május 4., vasárnap

Eco-print kísérletek - harmadik felvonás

Reggel lefotóztam az eddig próbálkozott textileket, nem is gondoltam volna, hogy ennyire sokszínű ez a seszínű színskála :-)
 És azt sem, hogy ilyen sok van (picik, persze). A rakat tetején lévő kékeszöldeket például már nem is annyira akartam megcsinálni addig, míg nincs timsó, hiszen láthatólag épkézláb levéllenyomat nem keletkezhet, csak rendes pácolással. Aztán szerdán ahogy a beteg gyerekemmel nagyon lassan ballagtam a faluban, útközben szedtem néhány levelet a járdamenti fákról. Köztük valami bordólevelűkhöz, meg a dióhoz nagy reményeket fűztem... és a vérehulló fecskefűhöz is. Még volt néhány vászondarab, ráraktam, ha már vannak, így:
 Aztán gondoltam, hátha találok rézgálicot a permetezőszerek közt, de nem, csak Bordói lé volt, abban is van ugyan... de nem csak az. És persze olvastam, hogy csak timsóval lehet akció közben pácolni, a többivel előtte kell, de egy életem, egy halálom, ezeket a tekercseket én bizony főztem húsz percet a bordói lében, a festős fazekamban. (Teljesen amatőr vagyok, mondom! :-) )
És természetesen nem bírtam várni vele egy hetet, csak három napot.
Ilyen elképesztősen sárga lett mind, vizesen, kibontás után:
 De a levelek, azok nem jöttek elő rajta.
Egyedül pár apró nyírfalevél sárgállik itt-ott:
 A többi sem csúnya, amúgy, mindenféle márványozottságok vannak rajta:
 Néhol leheletnyi levélnyomok, mintha:
 A bordó levelek helyén meg ezek a smaragdzöld erezetszerűségek:

 Egyébként a múltkori textileket is kimostam, és az lett, amit vártam: a káposztával/hagymával festett anyag, ami addig lila volt és narancs, most halványkékre és barnásra változott a lúgos vízben. Tulajdonképpen így szebb is :-) (Második kép, a sor végéról a harmadik mező.)

És most már csak fémsókkal, és hosszú exponálási idővel próbálkozom majd, tisztességesen kivitelezve a projektet, biztos egész más eredményeket kapok majd...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése