2014. április 16., szerda

Rövidujjú kardigán lesz, remélem



Az előző hétvégén a szüleimhez utaztunk, ott kezdtem el ezt a kardigánt. A címben azért a bizonytalanság, mert (nagyon) kezdő kötögető létemre nem minta szerint dolgozom, hanem csak úgy elképzeltem, hogy ez így, ilyen módszerrel kardigánná növekszik majd, (sok) idővel. Olvastam ugyanis egy leírást a metódusról, és felbátorodtam rajta. Meglátjuk, mennyire hiú ábránd, hogy nekem sikerülhet ez a projekt. Persze azt látom, hogy már alakul a nyakrész, de hogy az eleje-háta-ujja beosztás megfelelő lesz-e, az még kérdéses. Mert én nem annyira csónakszerű nyakat akartam, inkább olyan mélyebb négyzet alakú nyakkivágást, ahol a vállak felé kissé megnyúlik a nyakrész, és egy viszonylag tágas dekoltázsrész lesz belőle. Hát majd meglátjuk.
3,5-ös tűvel kötöm, közepes fonalból, 132 szemre kezdtem a nyakrész passzéját, ami 4x33 szem.  Ebből négyszer 1 szem lesz a varrat az eleje-háta-ujjai között, aminek mentén szaporítok. Marad 4X32 szem. A csíkozott rész tehát így kezdődik: 16 sima, ráhajtás, 1 sima, ráhajtás, 36 sima, ráhajtás, 1 sima, ráhajtás, 36 sima, ráhajtás, 1 sima, ráhajtás, 36 sima, ráhajtás, 1 sima, ráhajtás, 16 sima.
Ránézésre nagyjából jónak tűnik.
Mindenesetre az biztos, hogy rövidujjú lesz, a gomboláspántot merőlegesen szeretném utólag rákötni, de nem akarok gomblyukakkal vacakolni így elsőre, hanem a gombokkal fogom összevarrni elöl a kardigánt, tehát nem lesz kigombolható. (Hacsak nem veszem a bátorságot, és mégis...)
Gyönyörű kis ezüstszínű, gömb alakú, füles fémgombjaim vannak, azok kerülnek rá.

Amilyen kezdő vagyok, azt sem tudom, hogy lehet-e egyáltalán két különböző fonalat társítani egymáshoz, de látványra tetszik ez a finom harmónia: a sötét posztózöld gyapjú (Barka Libikóka, Kapitány árnyalat), és a kékes-szürkés-zöld, kissé cirmos Drops Alpaca, ami nem ilyen szürke, mint a fenti fotón, hanem ilyen:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése